English Page

Hanoi hosts a series of activities on creative design

Tuesday, 15/11/2022 09:28

A range of activities are being held in Hanoi from November 11 to 15 by the Hanoi Promotion Agency within the framework of the Hanoi Creative Design Festival 2022.

An exhibition displays handicraft products, souvenirs and products of traditional villages in Hanoi.

An exhibition is being organised at the walking space around Hoan Kiem Lake and around the area of King Ly Thai To Monument, displaying handicraft products, souvenirs and products of traditional villages.
The products are on display at booths which are designed in the shape of waves on the Red River.

The exhibition area is divided into many cultural spaces introducing products and applications of traditional crafts such as embroidery and fashion design; ceramic, wooden and lacquer products; and outstanding goods from the One Commune, One Product (OCOP) programme.

Visitors at an exhibition entitled ‘Sustainable Design Space’. (Photo: nld.com.vn)

Meanwhile, the Hanoi Information and Exhibition Centre at 93 Dinh Tien Hoang Street, Hoan Kiem District, is hosting an exhibition entitled ‘Sustainable Design Space’.

The event introduces innovative design ideas towards the development of products made from natural and recycled materials, with fashion designs inspired by cultural traditions.

On November 15, more than 100 delegates from state management agencies; trade, tourism, and investment promotion agencies as well as researchers and designers, businesses, and craft village artisans will gather at a seminar entitled ‘Experience in designing and developing Hanoi craft village products’.

Participants will discuss ways to support businesses and production facilities in craft villages in improving their product designs, improve competitiveness, and work towards the sustainable development of Hanoi’s craft villages.

According to HPA Deputy Director Nguyen Thi Mai Anh, the activities are expected to send a message of connecting tradition with modernity, encourage designers, manufacturers and businesses to pay more attention to promoting their creativity in order to add more value and raise the competitiveness of their products.

Source: NDO

VNQD
Thống kê
Bài đọc nhiều nhất
Giọt nước mắt mang hình vết thương

Giọt nước mắt mang hình vết thương

Cứ chiều chiều bà xay bột, tối tráng bánh rồi phơi, phơi đến khô thì mang ra chợ, vừa quạt than nướng vừa bán... (VŨ THANH LỊCH)

Tiếng chim bắt cô trói cột

Tiếng chim bắt cô trói cột

Chẳng biết bắt đầu từ đâu, nhưng trong kí ức của một đứa trẻ đôi lần lên núi kiếm củi, bứt lá rừng về lót chuồng cho lợn cho bò, thi thoảng gặp bụi sim chín ửng… thì núi sau lưng làng tôi được bắt đầu từ mé sông... (HỒ MINH TÂM)

Nguyên mẫu nhân vật Năm Thao, Năm Lựu Đạn trong "Hoa xương rồng"

Nguyên mẫu nhân vật Năm Thao, Năm Lựu Đạn trong "Hoa xương rồng"

Sòng nhậu đầu tiên ở bãi, không bến không bờ tức giang hồ thiệt thọ, đã phết cho tôi Tàn sau Minh để hóa một Minh Tàn... (NGUYỄN TRÍ)

Vòng quay ra con số vòng xoay ra phận đời

Vòng quay ra con số vòng xoay ra phận đời

Tôi nhớ cho đến đầu năm lớp 9, một đêm Dưỡng đạp xe qua nhà tôi cho lại bộ sách rất mới. Dưỡng bảo nghỉ học. Chỉ vậy thôi rồi Dưỡng đi... (TỐNG PHƯỚC BẢO)