English Page

Seven French movies screened in Vietnam

Monday, 08/03/2021 15:50

Vietnamese audiences will have an opportunity to enjoy seven classic and modern French movies to be screened in Vietnam from March 1 to December 31.

Illustrative image.

Specifically, the Ministry of Culture, Sports and Tourism has granted permission for the screening of the French movies throughout the country.

The films will be screened in 10 cities and provinces nationwide, including Hanoi, Hai Phong, Thai Nguyen, Nghe An, Ha Tinh, Lao Cai, Thua Thien-Hue, Da Nang, Ho Chi Minh City, Da Lat, and Can Tho.

The Ministry noted that screenings will only take place once the novel coronavirus (COVID-19) pandemic has fully been brought under control in localities.

In addition, relevant preventive measures must also be observed.

Source: NDO

VNQD
Thống kê
Bài đọc nhiều nhất
Cây thốt nốt quỳ trên núi Tưk-cot

Cây thốt nốt quỳ trên núi Tưk-cot

Tôi được nhiều lần sang Campuchia cùng các đội chuyên trách tìm kiếm, cất bốc, hồi hương hài cốt liệt sĩ quân tình nguyện và chuyên gia Việt Nam hi sinh qua các thời kì chiến tranh... (HỒ KIÊN GIANG)

Nguyên mẫu trong hai truyện vừa đầu tay viết cho thiếu nhi của tôi

Nguyên mẫu trong hai truyện vừa đầu tay viết cho thiếu nhi của tôi

Khi viết cuốn Những tia nắng đầu tiên tôi đã hóa thân vào các em nhỏ học sinh lớp 6 của năm học 1969 - 1970 ở Hà Nội... (LÊ PHƯƠNG LIÊN)

Bà Minh của tôi

Bà Minh của tôi

Sống ở Hà Nội, trở thành một công dân có hộ khẩu đến nay đã hơn hai thập kỉ, nhưng chưa bao giờ tôi có cảm giác mình thuộc về Hà Nội... (ĐỖ BÍCH THÚY)

Đồng đội là nguyên mẫu trong các sáng tác của tôi

Đồng đội là nguyên mẫu trong các sáng tác của tôi

Có nhân vật chỉ là dáng dấp của nguyên mẫu, có nhân vật là nguyên mẫu đã sống và chiến đấu cùng tôi, suốt những năm tháng ở rừng... (VŨ NGỌC THƯ)